Angels Design

Angels Design

Eklektikus színkavalkád

2023. február 04. - AngelsDesign

Jaj, jaj… mi lesz ebből? ­– csak fogtam a fejem, és már sokadjára néztem át a fotókat. Kimentem inni egy kávét, hátha kicsit felpörgeti az agyamat. Nem lett jobb.

Az ingatlanügynök egy közepes állapotú, lakatlan, de bútorozott lakás eladásához kért tőlem segítséget. Az ódon, ötvenes évek béli bútorokat nem szállíttatja el a tulajdonos, a falakon a nyolcvanas évek fantasztikus harsány tapétái, az egyik szobában álmennyezet mögé rejtett lilás fényt árasztó Led szalag díszíti a lakást.

 eklektikus_szinkavalkad_kep1_1.JPG

eklektikus_szinkavalkad_kep2_1.JPG

Igazi kihívás ez egy lakberendezőnek. Itt már valóban csak a home staging – a lakás legszebb arcának bemutatása segíthet. De van ennek egyáltalán szebb arca? Home staging során nem szedhetem le a tapétát, nem festhetem át a falakat. Profi vagyok – mantráztam magamban – találok rá megoldást. Bementem a raktáramba, nézelődtem a rengeteg termékem között. Ahogyan azt az iskolában tanultuk, a függöny és a szőnyeg a lelke… És akkor hirtelen beugrott, hogy van a függönyeim között egy lilás színű fényes dekorációs darab, és a szőnyegek között is van egy, amit hasonló színű virágmotívum díszít. Gyorsan elő is kerestem, hirtelen láttam magam előtt a teljes berendezést. Boldogan ültem vissza a monitor elé, már más szemmel néztem arra a lila fényre a kisszobában. Összeírtam a hiányzó apró kiegészítőket, és elindultam beszerző körútra. Jól ismerem a lakberendezési áruházak kínálatát, így célirányosan mentem a megfelelő üzletekbe. Végül úgy éreztem, kihoztam ebből a lakásból is a maximumot. Ahogyan az lenni szokott, a meghirdetése után két héten belül elkelt az ingatlan.

 eklektikus_szinkavalkad_kep2.png

eklektikus_szinkavalkad_kep1.png

Home staging során mindig arra kell törekedni, hogy megteremtsük a harmóniát. Ha túl színes a lakás, akkor tompítani kell, ha túl steril, akkor színesíteni. Az általános ízlés szerint kell berendezni az ingatlant, hogy minél több érdeklődőt vonzzon a hirdetés. Egy ilyen nagy levélmintás tapéta jól mutatna egy faldarabon, de egy egész szoba körbetapétázása már szörnyen nyomasztó. Ha csak egy-két csík lenne feltéve valamelyik falra, illene hozzá egy hasonló levélmintás asztali futó, ugyanolyan díszpárna, egyszínű zöld vagy barna függöny és szőnyeg. De a levélmotívum visszaköszönhetne a szalvétákon, vagy bármilyen apró dekorációs tárgyon is. Aranyszabály, hogy nem szabad túlzásba esni. A túl sok fehér épp úgy nem tesz jót a lakásnak, mint a túl színes falak vagy textíliák.

Optimális esetben a lakatlan ingatlanban nincsenek bútorok, így a megfelelően összeválogatott, egymáshoz illő berendezési tárgyakkal lehet dekorálni a lakást. Sokkal nehezebb a lakberendező dolga, ha a tulajdonos nem hajlandó kiüríteni az ingatlant a meghirdetése előtt. Ilyenkor kénytelen vagyok alkalmazkodni, és a meglévő darabok felhasználásával létrehozni a harmóniát. Bár én nem szeretem az eklektikus berendezést, tudom, hogy sok embernek tetszik. Amikor ilyen öreg és egyáltalán nem szép bútorokat látok egy ingatlanban, mindig teszek egy kísérletet, hátha meggyőzhetem a tulajdonost, hogy lomtalanítsa a lakást. Sajnos sokszor kapom azt a választ, hogy azért nem viteti el, mert lehet, hogy a vevőnek megtetszik, és bútorokkal együtt megveszi. Pedig az a szűk vevőkör, akinek ezek a bútorok tetszenek, rendelkezik is ilyen darabokkal, és viszi magával az új lakásba. Ráadásul a tulajdonosnak a lomtalanítás sem kerül pénzbe, mert azoknak az ingatlanügynököknek, akiknek a home staging szolgáltatást nyújtom, a jutalékuk tartalmazza a bútorok elszállításának költségét is.

Aki ezt a lakást megvette, természetesen a bútorokat nem kérte, így végül a tulajdonos kénytelen volt birtokbaadás előtt a saját költségén kiüríteni az ingatlant.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://angelsdesign.blog.hu/api/trackback/id/tr1718041192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása