Angels Design

Angels Design

Raktár vagy galéria

2023. február 28. - AngelsDesign

Már két órája pakoltam és dekoráltam a lakást, amikor megérkezett a fotós és a videós kolléga. Úgy vártam a két fiatal férfit, mint a Messiást, pedig tudtam, hogy nyűgösek lesznek. Ott volt a tulajdonos hölgy és az ingatlanszakértő hölgy is, akik folyamatosan segítettek a tárgyak mozgatásában, de még így sem haladtunk megfelelő ütemben.

Ez a belvárosi lakás mindössze 52 m2 volt, két szoba és egy modern galéria. Kifejezetten szép állapotú, de elképesztően zsúfolt és rendetlen. A tulajdonos egyedül élt benne, de olyan sok tárgyat halmozott fel, hogy alig fért el a lakásban:

nappali.JPG

galeria.JPG

Amikor ilyen ingatlan felkészítésére kapok megbízást, azt kérem, hogy a tulajdonos kezdje el az előkészületet a költözésre. Szerezzen be költöztető dobozokat, és pakolja össze azokat a tárgyait, amelyek nem szükségesek a mindennapi életéhez. Ezzel nem csak rendet tesz, de lelkileg is felkészül a lakás elengedésére, ami meggyorsítja az eladást.

Ahogy a lakásba léptem láttam, hogy nem sikerült abszolválni a feladatot, de nyeltem egyet és nekiláttam a pakolásnak. Mire a fiúk megérkeztek, a hálószobát és a nappalit rendbe tettem, a tulajdonossal és az ingatlanos kolléganővel pedig kipakoltattam mindent a lakáshoz tartozó kis gyöngyszemről, az erkélyről. Mert kiderült, hogy két értéke van ennek az ingatlannak: a modern állógaléria, és a félig beépített csendes kis erkély. Mindkettőt raktárnak használta a tulajdonos, így az eredeti fotókon fel sem tűnt volna:

Rögtön láttam, hogy rengeteg munka lesz ennek a megmutatása, viszont megéri a fáradságot, mert magasabb áron és gyorsabban lehet majd értékesíteni a lakást. Nem tévedtem, a fiúk valóban nyűgösek lettek a feladat láttán. Nekik csak annyi lett volna a dolguk, hogy elkészítik a média anyagot a feldíszített lakásról. E helyett befogtam őket a pakolásba. Csatárláncba álltunk mind az öten, és leadogattuk a galérián lévő dobozokat, ruhákat, könyveket, kisbútorokat és megannyi kacatot. Olyan dobozokat is találtunk a galérián, amelyekre hat évvel azelőtti dátum volt ráírva. Hat éve költözött ebbe a lakásba a tulajdonos, az előző ingatlanból hozta át ezeket a dobozokat, melyek ki sem voltak bontva. Bizonyára nagy szüksége lehetett a bennük lévő holmikra… Mindent kihordtunk a lakás előtti folyosóra, ami teljesen megtelt.

Ezután már gyorsan haladtam, a galérián egy hálószobát alakítottam ki, az erkélyt pedig kávézó asztalkával tettem hangulatossá. Ahogy a sok felesleges holmi kikerült, az egész lakás tágassá és világossá vált, mindannyian gyönyörködtünk a pillanatnyi állapotban:

4136318.jpg

4136320.jpg

Sajnos miután elkészültek a fotók és a videó, vissza kellett pakolni mindent. A tulajdonos néhány sittes zsákba rakta a tárgyakat, amitől hajlandó volt megválni, azt ígérte ezeket kidobja. De néhány kacat, mint például a volt kutyájának a koszos plédje, érthetetlen módon az utolsó pillanatban mégis visszavándorolt a galériára.

Nyolc óra megfeszített munka után hulla fáradtan távoztam. Kicsit szomorúvá tett, hogy nem maradhatott olyan szép rendezett a lakás, ahogy a média anyagban látható. Azonban néhány hét elteltével boldogan hívott fel az ingatlanközvetítő, hogy az új hirdetés megjelenését követően azonnal jelentkeztek vevők. Elmondásából tudom, hogy hiába nem az a rendezett állapot fogadta őket, már képesek voltak elvonatkoztatni a látványtól, és gyorsan új tulajdonosára lelt az ingatlan.

Home stagingnek akkor is van létjogosultsága, amikor az ingatlan lakott. Ezzel meg tudjuk mutatni a lakás legszebb arcát, a kacatokkal eltakart értékeit is, és kiemelkedik a többi hirdetés közül. A tulajdonosnak ilyenkor az a feladata, hogy a kialakított rendre vigyázzon. A dobozokba pakolt tárgyak pedig már a költözés előkészületét jelzik, ezek nem zavarják a leendő vevőket.

A bejegyzés trackback címe:

https://angelsdesign.blog.hu/api/trackback/id/tr8918060768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása